אוזני המן בדוגמת “שיש” חום-לבן במילוי טחינה

אוזני המן בדוגמת “שיש” חום-לבן במילוי טחינה

חברת “אחוה”, בשיתוף השוקולטיירית אתי בטיטו, מגישה לרגל פורים מתכון לאוזני המן פרווה בגרסה הבריאה. אוזני המן מופחתי שומן ללא מרגרינה וחמאה, במילוי טחינה גולמית משומשום מלא ובהגשה מיוחדת. כידוע, טחינה אחוה עשירה בכמות סידן וברזל ועשויה מ- 100% שומשום מלא (השומשום בצורתו הראשונית עם קליפה).
מהמתכונים שלפניכם יוצאת כמות של כ- 35 אוזני המן גדולים. ניתן להפחית או להגדיל כמויות בהתאם לצורך.

המצרכים לבצק:
3 כוסות קמח רגיל
3 כוסות קמח תופח
3 ביצים בגודל קטן/בינוני
1 שקית סוכר וניל
150 גר’ סוכר (3/4 כוס)
150 גר שמן (3/4 כוס)
3/4 כוס מיץ הדרים או מים. אופציה חלבית – ניתן להשתמש ב3/4 כוס חלב. כף וחצי אבקת קקאו (“לצביעת” חלק מן הבצק כמפורט בהוראות)

המצרכים למלית:
250 גר’ (חצי מיכל) טחינה “אחוה” משומשום מלא
6 כפות סילאן או דבש
1 ביצה טרופה “להדבקה”

לקישוט:
אופציונאלי:
50 גר’ אגוזי מלך קצוצים גס (חצי כוס)
מפזרים אבקת סוכר לפני הגשה

אופן ההכנה:
1. מתחילים בהכנת המילוי – מערבבים היטב בקערה את הטחינה עם הסילאן עד לקבלת מרקם חלק. מניחים בקירור.
2. מנפים את הקמחים (מלבד עניין הכשרות, לצורך קבלת קמח אוורירי), מכניסים לקערה יחד עם שאר החומרים “היבשים” (מלבד הקקאו), מערבבים ומוסיפים את החומרים “הרטובים”- ביצים, שמן, נוזלים. מערבבים ולשים עד לקבלת כדור בצק אחיד. מומלץ לא ללוש יתר על המידה, בכדי לא לפגוע במידת פריכותו של הבצק.
3. מחלקים את כדור הבצק ל-2. אחד מהחלקים מניחים בצד, לחלק השני מוסיפים את אבקת הקקאו (כף וחצי) תוך כדי לישה.
4. מאחדים את 2 הכדורים (הכדור ה”צבוע” והכדור הרגיל) יחד על משטח מקומח ומרדדים עד לקבלת בצק בדוגמת “שיש” ובעובי של 2 מ”מ. קורצים עיגולים בעזרת קורצן או כוס. מסדרים את העיגולים על תבנית אפיה מרופדת בנייר אפיה.
5. טורפים את הביצה, מברישים את עיגולי הבצק לצורך סגירה אטומה.
6. מעבירים את המלית לשק זילוף ומזלפים מעט חומר במרכז כל עיגול (ניתן להשתמש בכפית במקום) לאחר הזילוף, יש להדק את הבצק היטב בצורת אוזן. אופים כרבע שעה (או עד הזהבה) בתנור שחומם מראש ל- 170 מעלות. לקראת סיום האפיה ניתן להוסיף חופן אגוזים קצוצים מעל כל מלית. מניחים בצד לקירור ומקשטים באבקת סוכר.

צילום וסטיילינג: רחלי קרוט
אתי בטיטו – בת 25, משפטנית, שוקולטיירית מקצועית, בלוגרית ומובילת דעה בתחומי הקולינריה ומוצרי צריכה. בעלת הטור הקולינרי sweet weekend באתר המתכונים foodpage. www.foodpage.co.il/category/sweet-weekend

אודות אחוה
חברת אחוה הינה היצרנית המובילה בישראל של מוצרי חלוה, טחינה ודברי מאפה מאז 1929. החברה מתמחה בייצור חלוה איכותית מסוגים שונים, טחינה גולמית, סדרת מוצרים אורגנים, סדרת מוצרים ללא סוכר, עוגות ומגוון מוצרי מאפה, חטיפי דגנים, תרכיזים לשתייה וממתקים. להשיג ברשתות השיווק והחנויות המובחרות.

המוצרים שלנו

עוגיות במגשים
עוגיות במגשים
ללא תוספת סוכר
ללא תוספת סוכר
מוצרים אורגניים
מוצרים אורגניים
טחינה גולמית
טחינה גולמית
חלוה באריזה אישית
חלוה באריזה אישית
חלוה משפחתית
חלוה משפחתית